donderdag 1 september 2011

The day after.....

Tja, daar zitten we dan.
Gisteren de hele dag bezig geweest met huisarts bezoek, apotheek, bank, taxiritten, uiteindelijk nog eens naar het ziekenhuis in Brixen (45 kilometer verderop).
Nadat de huisarts al foto's had gemaakt was het oordeel meteen: GIPS
Aangezien deze huisarts zo modern was dat ik de foto's digitaal heb gekregen had ik ze toch even naar Eindhoven gestuurd ter beoordeling.....daar ook GIPS.
Ik had plechtig beloofd aan Martain dat het oordeel uit Eindhoven bindend zou zijn.
Als advies gips zou zijn....dan dus Gips, maar wel in een ziekenhuis aangelegd.
Uiteindelijk in het op orthopeadiegebied goed bekend staande hospital Brixen (vanwege de wintersport dus....)
Hier zijn de foto's beoordeeld, men maakte opnieuw opnames en gelukkig kon het met tape worden afgedaan en rust. Dus krukken.
Dat was ondanks de gebroken teen wel ff een juichmoment.
Ik zag mezelf al met een gipsvlucht of zo naar huis moeten.......mooi niet dus......


Verder de hele dag bellen met verzekeringen, huurauto geregeld, ziektekostengaranties gevraagd etc etc.
We blijven dus hier en vervolgen in ieder geval de tussenstop die we geregeld hadden aan het Gardameer.
Nu dus met de auto.
Wat is het toch super om zo ondersteund te worden door je motormaatje. Echt geweldig!
Eigenlijk niet te verwoorden wat dat heeft betekend voor me!

Omdat we een huurauto vanmorgen in Bolzano konden ophalen hebben we er maar een passentocht van gemaakt.
Een heel aparte ervaring om met de auto op zulke smalle weggetjes te rijden.
Ik kon nu wel lekker op mijn gemakkie naar links en rechts kijken zonder van de weg te geraken.
Met de motor heb ik daar nooit gelegenheid voor.
Was wel een hele ervaring!!! We rijden in een Fiat Punto.......
Ik zal morgen ff een fotootje plaatsen van dit blits vehikel.....

We zijn vanuit Bolzano vertrokken naar de Karersee en Karerpas. Een ontzettend blauw meertje ligt aan de rechterhand. Het lijkt wel of er kunstmatig blauw aan toe is gevoegd. Heel onnatuurlijke kleur, maar het hoort schijnbaar zo.....
Vervolgens naar Cavalese gereden en na wat omzwervingen de Passo di Pramadiccio gereden. En jawel, zittend in de auto schieten we allebei in de lach. Het begint te regenen en we zeggen allebei....REGENPAK!

Het is even een uurtje slecht weer en vervolgens begint het weer op te klaren.
We rijden verder naar de Lavaze Joch (1805m) en rijden in een omtrekkende beweging richting Trodena waar we vanaf aanstaande zondag ons hotel hebben.
We zakken vervolgens af naar het zuiden en nemen de ontzettend mooie Passo di Manghen (2047m).
Erg smalle weggetje met krappe haarspeldbochten. Vereist echte stuurmanskunsten en die zijn Martain wel toevertrouwd.

Via Trento bereiken we binnendoor via Fiave uiteindelijk Riva Del Garda en hebben een erg leuk hotel. Zelfs met airco, wat heel welkom is want we zitten nu fijn buiten op het terras bij een aangename temperatuur van 22 graden. (23.00 uur)
Morgen zal ik wat foto's plaatsen. Tot zover even want de accu raakt op......
Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen: